StoRy

Saturday 13 October 2012

in memory


Bismillahirahmanirahim.....

Salam to all bloggers...di kala tgh2 melihat gmbr2 dlm hard disk,tetibe terjumpe dis pic...hihihi....handset samsung touch screen pertama yang dimiliki......tapi sayang seribu kali sayang, hayatnya bersama diriku tidak lama....hanya mampu bertahan untuk sebulan lebih sahaja.....hukhukhuk......kenapa cepat sgt clash???hihihi.....ceritanya  bermula begini.....(hihihihi)

alkisahnya, handset ini hilang di dalam bilik guru semasa mengajar di SMK Seri Jempol....hanya xsampai 5 minit meninggalkannya di atas meja bersebelahan dengan laptopku.....ianya lesap begitu sahaja tanpa diketahui kehilangannya bagaimana....hukhuk....xsampai 5 minit pergi ke toilet, alih2 bile balik ke bilik guru...yang tinggal hanya beg hansetnya yang juga berwarna ungu.....ya Allah, kala itu rasenya...urm....hanya Allah s.w.t. sahaja yang tahu....marah???kecewa???geram???sakit hati????entahla....terasa mcm2 kot dlm diri tu......tapi hanya mampu berserah....moga si dia menerima pembalasannya tersendiri....insyaAllah....AMIN.....

bagi yang mampu memiliki hanset ini dengan mudah or mungkin yang telah memiliki handset yang terlebih canggih, mungkin xkn heran dengan kehilangan handset yang begini.....mungkin akan kate, ala,handset aku lagi mahal dri yang ini.....urm,tidak bagi saya....saya bukan seorang yang mewah....xpernah beli handset canggih manggih pown...inilah handset yang mampu dimiliki....tapi.....huhuhu.....

sebenarnya tetibe terasa rindu dengan handset ini....rindu dengan keputihan keunguannya....rindu dengan bunyi nada deringnya....rindu dengan bunyi alarmnya yang mengejutkan saya setiap pagi....urm....mungkin bukan rezeki saya untuk bersamanya.....saya redha....alhamdulillah, selepas kehilangannya yang tidak diketahui, handset lama masih menyayangi saya....handset yang masih setia menemani saya sehingga ke hari ni....alhamdulillah...dialah pengarang jantung hatiku sehingga kini.....terima kasih NOKIA menemani ku ke mana sahaja.....hihihihi......



pengajaran buat saya, walau nak ke toilet, bawak jer handset tu....hihihi......


No comments:

copyright@ nadikehidupanku.blogspot.com