StoRy

Wednesday 5 October 2011

kaSih SayaNg

 
kasih sayang by Sixth Sense
rase macam dh lame xpost kt blog nie...busy ke???urm,maybe kot...bz memikirkan perkara yg mcm2....kertas exam?????huhu...belum beres lagi.....hihihi...insyaAllah malam nie pasti siap...so,esok ley anta rezo....hihihi...uik..aku mcm dh lari topik nie.....

dear frens, ape yg dimaksudkan dengan kasih sayang????hihihi....mcm tanye anak2 murid dlm kelas jea....urm,kasih sayang....terlalu indah utk dikenang.......taken from lyric by sixth sense....yup,itula yg aku rasai...terlalu indah tetapi kdg2 terlalu menyakitkan.....sakit hingga menusuk ke tulang2...menusuk seprti ditikam2....disayangi,dikasihi,dicintai....impian bagi setiap antara kita kan....tpi mungkin ke itu semua akan dikecapi oleh kita???one more song describe the meaning of KASIH SAYANG song by Raihan...favourite nasyid group of me....

 
kasih sayang by Raihan

urm,mood sejak akhir2 nie rase sayu...nape erk???huhuhu...mungkin mainan perasaan kan...jdi xyakin pade diri sendiri...tertanye2 betul x dye sayang saya???dye kasih saya???mampu ke saya terima kasih & sayang dye???mampu ke dye terime saya seadanya saya???mampu ke dye menyayangi & mengasihi saya seumur hidupnya???semua menjadi persoalan dlm fikiran nie....huhuhu...takut juga sekiranya dye berubah hati 1 hari nanti....pernah dikecewakan menjadikan saya kurang percaya pada kasih sayang drpd seseorg...sakitnya hati sgt2 xtertanggung...hampir 3 tahun lamanya saya mengubati kekecewaan hati...krn dulu pernah menyayangi & mengasihi seseorg dgn penuh tulus & ikhlas & penuh jiwa raga....urm,mcm jiwang plak dh....tpi kalo x t,org xpaham kn....

ya Allah,seandainya dye adalah jodoh-MU buat diriku...aku terima ya Allah...mungkin Engkau memberi aku peluang menyayangi & mengasihi org lain sebelum dirinya....mungkin Engkau ingin aku mempelajari aku sesuatu yg aku xnampak...mungkin Engkau meminjamkan aku 'si dia' buat sementara waktu utk aku sayangi & kasihi....mungkin Engkau ingin aku merasai kasih & sayang drpd seseorg yg lebih menyayangi & mengasihi aku drpd 'si dia'....insyaAllah ya Allah...aku akan sentiasa berusaha yg terbaik buat diriku utk menerima,menyayangi & mengasihi dye dengan keredhaan-MU....akan ku semaikan kasih sayang yg suci dri lubuk hati yg paling dalam utknya...mungkin ini yg terbaik yg Engkau anugerahkan buat aku.....

dengan penuh ikhlas dri lubuk hati ini ya Allah, aku menadah kesyukuran buat-MU...Engkau yg Maha Mengetahui dengan apa yg Engkau berikan buat hamba-MU...berikan aku ketenangan hati,jiwa & perasaan utk aku terus mengabdikan diri buat-MU ya Allah....mohon ampun & maaf di atas segala kekurangan dalam diri semasa aku bertemu-MU ya Allah...

dear frens, maaf andai aku berjiwang di sini...urm,sekadar renungan buat diri sendiri...sekadar ingatan buat diri  yg serba kekurangan...bersyukurla kita sentiasa di atas segala pemberian-NYA...kerana DIA yg lebih tahu apa yang terbaik buat diri kita...DIA yg lebih benar MENYAYANGI & MENGASIHI kita drpd org lain....insyaAllah,smga dengan kasih & sayang daripada Allah s.w.t, kita akan diredhai & seterusnya memperoleh kasih & sayang daripada org yg benar2 ikhlas memberinya kepada kita...insyaAllah....

last but not least....hihihi....sebuah klip taken form youtube...video clip telling about da' meaning of kasih sayang....sama ada itu maksud yg sebenar atau x, hanya kite yg boleh mentafsirnya...hanya diri kita sendiri....luv alls.....♥♥♥♥.....




the end of dis post.....

No comments:

copyright@ nadikehidupanku.blogspot.com