StoRy

Thursday 27 October 2011

tenSion!!!!!!!!!



 
salam sume.......sihat x sume hari nie????saye???physically sihat tpi mentally not very good...........y???huhuhu....pale sgt sakit memikirkan hal yg 1 nie....less than 1 month it will be held....& till today,xbyk yg siap........rase mcm blur,mcm byk sgt nk kena pikir membuatkan pale rase sakit sgt......dengan hati yg xtenang,perasaan yg xtenteram......ya Allah,permudahkanlah urusanku...berilah aku ketenangan hati,ketabahan diri untuk mengurusakan hal ini....kuatkan semangatku ya Allah....hanya Engkay Yang Maha Mengetahui disebalik semuanye...mungkin ini dugaan utk aku supaya aku lebih sabar & kuat untuk menghadapinya....insyaAllah,aku akan mencube sedaya upaya sepenuh hati untuk mengharunginya....

aku sedang berusahe mengurangkan stress....ieja,ingat Tuhan....zikrullah banyak2....isthifar byk2...Tuhan Maha Adil...insyaAllah,setiap masalah pasti ade jalan yang terbaik....list of my way how i reduce my stress....alhamdulillah,it really help me....

1) mengurangkan maki hamun - xde faedah pown kalo duk maki hamun org mase ngah stress...org len plak jdi mangse...ape kes kan...

2) cube bercakap soal-soal yang indah - yup,sgt setuju...bile kite duk cerite perkara yang indah,pale rase tenang...rase xterpikir beban yg sdg ditanggung...bygkan diri kite selalu diselubungi hal-hal yang indah..

3) cuba untuk mengalah dalam apa hal sekali pun - mengalah bukan bererti kita kalah..xsalah kalo mengalah sekiranye ia dapat membantu meringankan bebanan perasaan kita..

4) jangan mengharap - usaha by our ownself...it will make us more appreciate with our ownself..kalo harapkan org len,jadi bahan umpatan...lagi buat kita jdi stres..

5) berkongsilah perasaan anda - inilah yang sdg sya lakukan...berkongsilah perasaan anda walaupun secare alam maya...kerana kita akan rase kepuasannya bile kita dpt berkongsi dengan org lain..walau ade yg mungkin xsuka,tpi at least kita usaha untuk mengurangkan tekanan kita...insyaAllah...

6) da' most important, SMILE..... - hadapi hari-hari stress anda dengan senyuman penuh keikhlasan lahir dri hati anda sendiri...insyaAllah, dengan senyuman,hari anda akan lebih ceria...



7) ZIKRULLAH...doa kepada ALLAH s.w.t.... -  cara yang paling2 berkesan...hanya pada DIA tempat untuk kita mengadu...DIA yang lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita...


 fren,doakn yang terbaik buat aku...doakan aku supaya aku dpt merealisasikannya dengan penuh keredhaan daripada-NYA....amin...

No comments:

copyright@ nadikehidupanku.blogspot.com