MashaAllah...hatiku rasa hiba sayu bila mendengar lagu ini...moga kita semua sebagai umatnya sentiasa mengingati perjuangannya sepertimana DIA selalu mengingati kita sehingga ke akhir hayatnya..
Sempena hari yang mulia ini, kita hadiahkan kepada Rasulullah hadiah yang paling istimewa..tanda kita sentiasa mengingatinya..tanda kita menyayanginya...tanda kita merinduinya...
Ya Rasulullah...Sesungguhnya aku ingin sekali bertemu denganmu...aku ingin sekali menatap wajahmu...AMIN
Again & again nak bercerita mengenai drama Setia Hujung Nyawa yang baru sahaja tamat siarannya pada Khamis lepas....macam biasa, seperti dalam novel & telenovela melayu, pasti kita akan dapat mengagak apa kesudahan cerita ini....of course la HAPPY ending....cuba bayangkan kalau penulis skrip, pengarah & penerbit buat SAD ending...confirm2 mereka akan dibalun2 oleh peminat2 ERSALINA & ZAIN kan...hihihi....cuba bayangkan akhirnya mereka bercerai jugak....hihihi....mestilah xbest kan....
Okay2, sebenarnya dalam drama Setia Hujung Nyawa nie, part-part yang paling saya suka adalah apabila melibatkan scene IKRAM @ HAIRUL AZREEN....walaupun sekadar hero sampingan tapi dialah yang saya anggap HERO dalam drama ini...kalo org tergila2kan ZAIN....tidak bagi saya...hihihi....confirm den kena bambu sekali lagi ni kang...hihihi
Memang sekiranya kita tengok dari kisah silam, IKRAM dah melakukan kesalahan besar dalam hidup...hanya taubat kepada ALLAH s.w.t adalah jalan terbaik...kan....saya xrasa yang dia mengganggu kehidupan EL sbb saya rasa dia berniat baik untuk menceriakan kehidupan EL....dia berusaha untuk mendapatkan perhatian daripada EL...cuma silapnya sebab EL sudah berkahwin...kalo tengok episod 1 & 2, dialah yang paling sweet sekali...terutama part2 dia main tampal2 sticky note tu...sweet...omeyyy sangat....hihihihi....
Sekali lagi, dalam episod terakhir, part yang paling sedih & paling saya suka adalah sewaktu IKRAM berjumpa ERSALINA buat kali terakhir dan part IKRAM berdoa dan menangis...jarang sekali nampak lelaki menangis sampai mcm tu sekali...tapi IKRAM did it well...good job IKRAM....anda membuktikan yang anda seorang pelakon yang berbakat....selalu kalo nampak pelakon lelaki menangis, nampak seperti dibuat-buat tetapi pada IKRAM, rasanya tidak sama sekali...he did it so well....
Masih segar lagi x ingatan pada scene ini...sepanjang menonton drama ini, xpernah sekali air mata ini mengalir sbb rasanya xde scene yang mampu membuat saya menangis...tapi apabila scene ini berlaku...hahaha...air mata ini mengalir tiada henti...saya rase sebak sangat melihat IKRAM...jelas terbayang di wajahnya yang dia sedang berusaha menyembunyikan perasaannya pada EL....scene terakhir IKRAM bertemu dengan EL untuk memberikan hadiah yang terakhir...IKRAM sudah mengundur diri...syahdu rasanya...hihihihi...(emosi plak tetibe mase nie)
Ya, scene ini sekali lagi telah meruntun hati saya ini...huhuhu....saya rase sebak sangat2 waktu ini...sedihnya IKRAM teramat sangat...doa2nya ikhlas...ingin melihat kebahagiaan EL walaupun hatinya mencintai EL... seperti yang dinyatakan, orang kata sekiranya kita mencintai seseorang, kita perlu merelakan orang itu untuk dilepaskan kepada orang lain...itulah yang IKRAM lakukan....sedihnya bile dia berusaha untuk meng'okay'kan dirinya di hadapan adiknya...."Abang rindu Gemuk"....sedihnya masa IKRAM lafazkan ayat2 ini.....sampai saya terfikir yang penulis skrip xnak wujudkan seorang lagi heroin ke untuk IKRAM sebagai penutup kisah cintanya.....mungkin Emma Mamboang ke kan....hihihi....comey gak...hihihi...apa-apapown ini sekadar lakonan....tapi di alam realiti, masih ada insan seperti IKRAM ini tidak kiralah sama ada dia wanita atau lelaki...masih ada insan sepertinya...merelakan orang yang disayangi dilepaskan kepada orang yang lebih berhak walaupun dia berat untuk melakukannya....
Tamatlah sudah kisah perjalanan ERSALINA, IKRAM & ZAIN....Saya sanggup download semua episod untuk sebagai simpanan...hihihi.....hanya untuk IKRAM....>____<
p/s : doa-doalah ada drama Setia Hujung Nyawa part 2...hihihihi
Hai blogger-blogger semua....hari ni baru berkesempatan nak bukak blog...tu yang blogwalking kt page kawan-kawan...banyak giveaway yang saya jumpa...tapi kebanyakkannya yang saya dh terlepas lama...
Jadi, di kesempatan ini, pada hari ini tetibe ade mood nak join giveaway nie...hihihi.....Apa yang perlu saya dan kawan-kawan kena buat untuk join giveaway nie...
- Buat satu entry bertajuk "First
Simple Giveaway by Nazarah". Copy banner di atas dan linkkan banner
tersebut ke blog Ila/Irah.
- Tinggalkan link entry awak di
bahagian komen entry ini. Bukan link blog.
- WAJIB follow blog dan like fanpage
semua sponsor.
Cara pemilihan pemenang :
- random.org / cabutan bertuah
- Top referral
Jadi, apa tunggu lagi, marilah kita sama2 meriahkan giveaway mereka ini yea....lagipown kalo tengok banyak sponsor, so mesti banyak hadiah kan....yang penting kena lah ikut syarat2 mereka...hihihi....
One more thing, FYI penganjur giveaway nie ade 2 orang dan mereka adalah adik beradik...how sweet siblings bekerjasama dalam satu giveaway kan..semangat kekeluargaan...bagus2....
Salam kawan2 di dunia blogging ini....tgk tajuk entry boleh teka x???hihihi....
Actually, saya join pic like contest yang diadakan oleh photographer nie...try klik FB 7KalerPicture...ok dah???
Hihihihi....actually walaupun diaorg nie xseglamour seperti CandidSyndrome , CST Breed , Mukhriz Latif & Udey , and bla bla bla....hihihi...but gambar2 yang dihasilkan oleh mereka pown sgt menakjubkan...saya suka sgt2....cantik2 & suka la...hihihi
One day, terbace dekat home wall FB saya pasal contest yang diadakan oleh mereka nie...so,dengan rase keinginan yang amat tebal untuk mendapatkan khidmat mereka (hihihihi)...saya pown memberanikan diri untuk menyertai contest ini....
Contest : 7KalerPicture Like Contest
Syarat2 :
1. Hantarkan gambar anda serta pasangan anda (sudah berkahwin atau belum...tapi yang belum biarlah gmbr tu berpada-pada) yang paling best+ceria+sempoi dan kreatif ke contest.7KalerPicture@gmail.com
2. Share gambar anda yang telah diupload di FB 7KalerPicture kepada rakan-rakan anda & dapatkan like dari mereka semua
3. 3 Peserta yang mendapat Likes terbanyak akan dikira sebagai pemenang
Hadiah : 1 sesi photoshoot + album bernilai RM500.00
Tarikh Tutup : 25 Februari...
Jadi, di kesempatan ini, saya mohon jasa baik rakan-rakan blogger yang mempunyai FB untuk Likes gambar penyertaan saya ini...do vote for me kawan2...jasa baik kalian semua amat2 saya hargai...thanx a lot....>_____<
Klik pada pic dekat bawah nie & Likes yea....TQ kawan2....
Masih ingat
hari tu saya ada join short segmen by 1 blogger known as
NAA...xingat???huhuhu...xingat pi SINI...hihihi...
Sebenarnya
bile join pape segmen saya x budget pape pown...maksudnye saya x akan pikir
langsung la yang saya akan ada chance nak menang pape kan...but saya join untuk
kembangkan dunia blogging saya..supaya saya dapat ramai lagi kawan blogger...
Tapi
kan...bila pagi tadi 24 Januari 2013, bila saya bukak blog saya..tengok dekat
chatbox tetibe terbaca chat from NAA :
Terkejut???hah??yeke2x???hihihi....rasa
teruja la...tau bagi orang yang dh selalu menang, mesti xkan seteruja saya tapi
saya rasa sangat teruja la...terkedu pown yea...xsangka sangat boleh menang
salah satu hadiah dari segmen nie...hadiahnya (bloglist setahun dan promote
blog)...wah,bestnye...walaupun xmenang yang utama, tapi rase happy sangat sebab
menang sesuatu daripada NAA...tq so much NAA memilih saya sebagai salah seorang
pemenang short segmen anda...i’m HAPPY....>____<
Dah 2 hari nak buat post tentang
ini...hihihi....okey,straight to the point...
Saya sedar saya blogger baru...memang xyakinlah
ada orang akan review blog saya kan...tapi kan3x...hihihi....ada seorang
blogger budiman yang sudi telah mengreview blog pinky ku ini....suka1000x
sangat....rasa nak tepuk kapala sendiri...betul ke???hihihi...ade jugak yang
sudi singgah di sini dan review blog ku ini di blog nya yang famous lagi
glamour itu...orang yang budiman itu
ialah...........................AKUPENGHIBUR...........tq dear...suka
sangat.....
Mai tengok apa yang dia kata mengenai blog ini :-
Nak
tengok siapa lagi yang telah direview oleh beliau, meh terjah di
pagenya...AkuPenghibur...
Terima kasih so much pada kamu kerana sudi review blog saya yang serba kekurangan lagi naif ini...
Pagi-pagi bangun duk
teringat nasyid dari Raihan ni..salah satu lagu favourite yang sejuk telinga
untuk didengari..bukak youtube cari nasyid ni...alhamdulillah..now, nak share
plak ngan kengkawan...
Sempena Maulidur Rasul hari
ini, ingatlah kita kepada Nabi Muhammad s.a.w. Nabi junjungan kita akhir zaman..tiada
pengganti selepas Nabi, tiada yang kedua selain darinya..memang selalu berangan
nak jumpa Nabi..tapi mana mungkin kan..jadi,cara yang boleh kita lakukan adalah
dengan mengingati dan menghayati perjuangannya untuk kita umat Islam..
Daripada Abdul Rahman Bin Samurah ra berkata, Nabi Muhammad saw bersabda:
"Sesungguhnya aku telah mengalami mimpi-mimpi yang menakjubkan pada malam aku sebelum di Israqkan........"
1. Aku telah melihat seorang dari umatku telah di datang oleh malaikatul maut dengan keadaan yg amat mengerunkan untuk mengambil nyawanya,maka malaikat itu terhalang perbuatannya itu disebabkan oleh KETAATAN DAN KEPATUHANNYA KEPADA KEDUA IBUBAPANYA.
2. Aku melihat seorang dari umatku telah disediakan azab kubur yang amat menyiksakan, diselamatkan oleh berkat WUDUKNYA YANG SEMPURNA.
3. Aku melihat seorang dari umatku sedang dikerumuni oleh syaitan-syaitan dan iblis-iblis lakhnatullah, maka ia diselamatkan dengan berkat ZIKIRNYA YANG TULUS IKHLAS kepada Allah.
4. Aku melihat bagaimana umatku diseret dengan rantai yang diperbuat daripada api neraka jahanam yang dimasukkan dari mulut dan dikeluarkan rantai tersebut ke duburnya oleh malaikut Ahzab,tetapi SOLATNYA YANG KHUSUK DAN TIDAK MENUNJUK-NUNJUK telah melepaskannya dari seksaan itu.
5. Aku melihat umatku ditimpa dahaga yang amat berat, setiap kali dia mendatangi satu telaga di halang dari meminumnya,ketika itu datanglah pahala PUASANYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT memberi minum hingga ia merasa puas.
6. Aku melihat umatku cuba untuk mendekati kumpulan para nabi yang sedang duduk berkumpulan-kumpulan, setiap kali dia datang dia akan diusir, maka menjelmalah MANDI JUNUB DENGAN RUKUN YANG SEMPURNANYA sambil ke kumpulanku seraya duduk disebelahku.
7. Aku melihat seorang dari umatku berada di dalam keadan gelap gelita di sekelilingnya, sedangkan dia sendiri di dalam keadaan binggung, maka datanglah pahala HAJI DAN UMRAHNYA YANG IKHLAS KEPADA ALLAH SWT lalu mengeluarkannya dari kegelapan kepada tempat yang terang-benderang.
8. Aku melihat umatku cuba berbicara dengan golongan orang mukmin tetapi mereka tidak pun membalas bicaranya,maka menjelmalah SIFAT SILATURRAHIMNYA DAN TIDAK SUKA BERMUSUH-MUSUHAN SESAMA UMATKU lalu menyeru kepada mereka agar menyambut bicaranya,lalu berbicara mereka dengannya.
9. Aku melihat umatku sedang menepis-nepis percikan api ke mukanya, maka segeralah menjelma pahala SEDEKAHNYA YANG IKHLAS KERANA ALLAH SWT lalu menabir muka dan kepalanya dari bahaya api tersebut.
BERSABDA RASULULLAH SAW: "SAMPAIKANLAH PESANANKU KEPADA UMATKU YANG LAIN WALAUPUN DENGAN SEPOTONG AYAT"
Sempena dengan hari
baik iaitu hari keagungan kita, diambil sempena mengingati hari kelahiran Nabi
Muhammad s.a.w..saya nak bercerita sedikit mengenai Maulidur Rasul....Masa umur
anak saudara saya 5tahun, pasti akan dengar dah dia nyanyi lagu ni..
“Nabi kita namanya
Muhammad..ibu Nabi Siti Aminah..ayah Nabi namanya Abdullah..Abdul Mutalib nama
datuknya..Nabi dilahirkan di kota Makkah 12 hari dalam tahun gajah..menerima
wahyu di Gua Hirak..Nabi wafat di kota Madinah”
Disini kita boleh
nampak dah yang budak kecik pown dh tahu bila Nabi Muhammad dilahirkan
kan..hari ke-12 dalam tahun gajah..
Sebenarnya, Maulidur
Rasul berasal dari perkataan Arab (kelahiran Rasul) di mana ia merupakan hari
bersejarah keputeraan Nabi Muhammad S.A.W. Hari ini jatuh pada hari ke-12 bulan
Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh pada pada Isnin (Dari hadith
riwayat Muslim) bertarikh 12 Rabiul Awal Tahun Gajah bersamaan dengan 23 April
571 Masehi. Baginda adalah nabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu
Wataala (S.W.T). Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan
kecil yang dikenali sebagai Maulidur Rasul atau Maulid Harta.
Kenapa pentingnya
nak ingat sangat kelahiran Nabi Muhammad s.a.w??...Masya’Allah, mengucap
panjang kita jika tetibe ada org yang bertanya demikian kan...seharusnya kita
sebagai seorang muslim muslimah perlu untuk mengingat segala peristiwa yang
berkaitan dengan Islam..Nabi Muhammad s.a.w. adalah utusan daripada Allah
s.w.t. untuk kita semua...Nabi jugaklah orang yang bertanggungjawab untuk
mengurangkan waktu solat kita sekarang...kalau tidak,agaknya berapa rakaat yang
perlu kita lakukan sekiranya Nabi tidak menolong kita.
Sebenarnya, Maulidur
Rasul tidak pernah disambut oleh Rasulullah SAW walaupun sekali. Begitu juga
para sahabat, tidak pernah menyambut hari kelahiran Rasulullah sewaktu hayat
Baginda. Malah sahabat-sahabat sendiri pada zaman itu tidak pernah menyambut
hari kelahiran mereka. Hal ini kerana sambutan itu belum menjadi budaya mereka
pada waktu itu. Tidak seperti kita pada hari ini, menyambut ulang tahun
kelahiran dengan pelbagai cara.
Pada zaman awal
Islam belum ada keperluan untuk mereka menyambut hari kelahiran kerana mereka
tidak mahu memikirkan usia mereka. Mereka juga tiada keperluan untuk menyambut
hari kelahiran Rasulullah kerana setiap hari mereka boleh bertemu Rasulullah
terutama apabila berasa rindu. Mereka ini meskipun tiada berkesempatan untuk
bertemu Rasulullah, sekurang-kurangnya selawat akan meniti pada bibir mereka. Tetapi
pada zaman tabi’in, umat Islam sudah berselerakan ke seluruh dunia dan dalam
keadaan itu mereka semakin jauh dengan Makkah dan Madinah. Tidak dinafikan,
sebahagian mereka lupa untuk mengamalkan Islam lantaran semakin jauh daripada
roh ajaran dan perjuangan Rasulullah. Mujurlah ulama masih ada lalu mengambil
inisiatif untuk membimbing orang ramai ke jalan benar.
Di celah-celah itu
lahirlah sebuah karya yang diberi nama al-Barzanji nukilan Syeikh Jaafar
al-Barzanji. Di dalamnya mengandungi kisah Rasulullah SAW semasa kelahiran
sehingga wafatnya. Kemudian kisah itu dibacakan kepada orang ramai yang
dipersembahkan dengan cara yang menarik bagi membangkitkan rasa kecintaan
kepada Rasulullah SAW dan perjuangannya. Namun untuk membangkitkan rasa cinta
kepada Rasulullah SAW dalam jumlah yang lebih ramai maka diadakan majlis itu
pada hari kelahiran Rasulullah SAW. Di sinilah bermulanya sambutan Maulidur
Rasul dalam sejarah Islam.
Hari itu dipilih
bukan semata-mata untuk sambutan hari lahir tetapi satu taktik untuk mengumpul
orang bagi memperdengarkan kisah Rasulullah SAW yang semakin dilupakan. Sebab
itu kalau kita lihat, apabila menyambut Maulidur Rasul, ceramah berkenaan
kelahiran Nabi Muhammad s.a.w pasti akan kita dengari...walaupun setiap tahun
isinya sama, malah ianya tidak pernah kita jemu untuk mendengar..matlmatnya, semoga
umat boleh kembali kepada ajaran Rasulullah seperti zaman sahabat dahulu.
Berdasarkan sejarah
itu, maka sambutan Maulidur Rasul yang dilaksanakan pada hari ini seharusnya
bukan semata-mata untuk meraikan hari kelahiran Rasul. Itu bukanlah matlamat
asal sambutan tetapi lebih kepada usaha mengingatkan kembali umat Islam kepada
Rasulullah SAW dan perjuangannya. Oleh sebab itu, acara yang boleh dihidangkan
pada hari itu boleh dipelbagaikan asalkan menjurus kea rah menyedarkan umat
Islam kea rah mengingati Rasulullah dan perjuangannya. Kalau dahulunya
dibacakan barzanji tentu tidak salah pada hari ini disampaikan ceramah di
samping pembacaan sejarah Rasulullah, bernazam, bernasyid, membaca al-Quran dan
banyak lagi.
Yang penting semua
itu boleh menyedarkan umat Islam kepada mengingati perjuangan Rasulullah.
Dengan acara tersebut tidak timbul isu bidaah seperti yang selalu kita dengar
dakwaannya pada hari ini kerana semua aktiviti itu pernah berlaku pada zaman
Rasulullah SAW dan baginda tidak pula melarangnya. Pada hari ini kita tambahkan
lagi aktiviti dengan perarakan sepanduk sambil berselawat dan niatnya juga
untuk membangkitkan rasa cinta kepada Rasulullah SAW. Amalan berarak ini pernah
dilakukan para sahabat ketika menyambut ketibaan Rasulullah SAW di Madinah dari
Makkah. Ternyata perbuatan sahabat itu tidak dilarang oleh Baginda.
Sempena sambutan itu
juga, ditambahkan acara memberi anugerah dan penghargaan kepada orang tertentu.
Amalan ini juga dilihat baik dan boleh membawa kepada rasa minat seseorang untuk
mencontohi Rasulullah. Sambutan ini perlu dibezakan dengan sambutan Barat
terhadap sambutan hari lahir diri sendiri, sambutan acara potong kek, menyanyi
dan menari dan sebagainya dan juga tidak sama dengan sambutan hari lahir bagi
orang yang hidup dengan mati.
Jadi, semoga amalan kita
pada hari ini menyambut Maulidur Rasul diterima oleh Allah SWT sebagai ibadah
mengingati dan mensyukuri nikmat yang Allah s.w.t. berikan ini..InsyaAllah.
OK,nie 1 lagi segmen yang saye baru nmpak tdi...tarikh tamat pown hari nie...masih sempat lagi nie...hihihi...mane tau yg terakhir itu yang bertuah kan.....>____<
Ok,KLIK SINI atau klik saje pade banner di bawah yea kawan2....
Syarat-syarat yang ditetapkan pown senang:-
1) Pastikan korang follow blog NABILA MEDAN
2) Tinggalkan link blog korang dikotak komen
3) Siapa yang nak buat entri boleh , korang akan mendapat 2 cabutan bertuah nanti (tengah ade mood nak menaip entry...hihihi...cabutan bertuah???hukhuk...saya xpernah bertuah)
A very very SHORT SEGMEN....hihihi....mai2 kita ramai2 meriahkan segmen by Nurul Ain ni....saya blogger baru, so saya suka nak join2 segmen2 nie...hihihi....ok,korang boleh klik blogNurul Ain....then,follow all the instruction given there...simple,easy & nice.....>_____<
saya xde fanpage FB...hukhuk....(segan+malu)....saya budak baru belajar.....
i do love pink
ok done!!!!!!!!!!!...agak2 ada harapan menang award nie x????hihihi....apepown i'm enjoying myself with blogging.....please support my blog dear friends...............^_______________________^
Datuk Dr. Sheikh Muszaphar........siapa yang xkenal kan???ANGKASAWAN NEGARA pertama....tonggak sejarah negara.....sangat berbangga dengan beliau....semenjak mengajar subjek Sejarah di sekolah nie...asyik duk mengingat sejarah negara jea....hihihi....ok2....stop2....
Sebenarnya nak cerita pasal berita terkini Datuk Dr. Sheikh Muszaphar nie....alhamdulillah, semalam kira-kira jam 7.53 malam, keluarga angkasawan negara ini serta isterinya, Dr. Halina semakin diserikan lagi dengan kehadiran cahaya mata perempuan kedua mereka. Baby girl lagi....tapi alhamdulillah....syukurlah dengan pemberian-NYA....saya yang baca pown rase sangat terharu...bilalah pulak turn saya kan untuk dapat baby....insyaAllah, one fine day...amin amin amin....
Jutaan tahniah diucapkan kepada Sheikh Muszaphar sekeluarga....semoga dengan kehadiran anak kedua ini, keluarga mereka akan bertambah ceria dan dimurahkan rezeki....semoga Bella & adiknya akan menjadi anugerah terindah buat Datuk Dr. Sheikh Muszaphar & Dr. Halina....Amin....
Ya Allah...hati ini disentap kesedihan...digilis kepiluan...tapi apala dayaku....hanya mampu bersabar & terus bersabar....hanya mampu berdoa & terus berdoa...hanya mampu berusaha & terus berusaha....DIA Maha Adil....mungkin semuanya ada hikmah tersembunyi....mungkin aku yang tidak nampak...mungkin aku yang tidak sedar....
Ya Allah...kuatkanlah hati hamba-MU ini...tabahkanlah aku...tetapkanlah imanku untuk-MU...supaya aku tahu erti kesabaran yang sebenar...supaya aku sedar dengan keagungan-MU Ya Allah...aku hanya insan lemah yang kadang kala lupa untuk bersyukur....
Kun Fa Ya Kun....Ya Allah...hanya Engkau yang berhak ke atas diriku...hanya Engkau yang berhak untuk memberi....Ya Allah,aku tau Engkau mendengar segala doaku Ya Allah...kurniakan aku keajaiban-MU ini Ya Allah...kerana Engkau sajalah yang Maha Berkuasa ke atas diriku ini....amin amin amin
Sabarlah wahai hati...sabarlah fariza...kerana sabar itu cantik...cantik di mata Allah s.w.t...jangan berputus asa kerana rezeki Allah s.w.t. itu sentiasa ada untuk hamba-hambaNYA....
Tetibe ade mood nak mengupdate blog lagi...entahla...bdn nie ntah apo kono...jap ade mood jap xde mood...hihihi...ok entry kali khas untuk kawan2 cikgu sejarah yang sedang mencari RPT sejarah Tingkatan 4...dipersilakn copy dari sini yea....
Alhamdulillah...syukur masih sihat,masih diberi peluang untuk menikmati alam ini....
Alhamdulillah....follower saya sudah meningkat sikit hari ini....saya bukan blogger terkenal,maka memang susah la nk tambah kenalan rangkaian blogger kan...pape pown thanx a lot kepada semua yang sentiasa bagi support pada saya...tq guys....
Masih ingat dengan entry saya yang duk menunggu follower yang ke-30...entry yang ini DISINI....Akhirnya pagi ini bile saya bukak blog,ternyata sudah ada followernye....nak tau siapa????hihihi.....
Seperti yang saya janjikan dalam entry itu, saya akan bagi something....ok,so kepada Asmar Arafad, please send me your address, name, no phone for the gift....TQ TQ TQ for supporting me!!!!!!!!!!!!!!!!
Saya sentiasa berusaha untuk menjadi seorang blogger yang aktif...yang punya ramai teman...dulu saya xtau pape...blogging just untuk diri sendiri...dalam usaha saya nak tambah ramai kenalan dalam rangkaian blogging ini, saya nak ajak kawan-kawan semua untuk join this very easy & simple segmen from Permata Biru..
Kenapa cakap easy....bak kata Permata Biru, tengok tajuk segmen pown dah leh tau it is simple & nice (saya tambah sendiri sbb mmg nice pown)....hihihi...
Ok,disini saya sertakan syarat-syarat yang dikeluarkan oleh tuan tanah untuk sesiapa yang berminat menyewa tanahnya...hihihi :
1. follow her & she will follow u back....
2. buat satu entry bertajuk "segmen 1: my follower"
3. dalam entry kita ini,kita kena masukkan link entry segmen TUAN TANAH ni, jumlah follower kita yang terkini(nk print screen pun boleh)--(segan sebab followe xramai...hihihi) dan ajak rakan-rakan lain join sama (so,saya nak tag la pada WHODER , YANA , BIELA, QILA
4. copy & paste link entry yang telah kita hasilkan dekat bahagian komen entry tuan tanah tadi
5. tuan tanah akan update senarai peserta dan kita yang join segmen nie HARUS/PERLU/MESTI/WAJIB follow semua peserta/blogger yang join segmen nie nanti
6. beberapa peserta bertuah akan dicari dr segmen nie..
7. tarikh tutup penyertaan:15 januari 2013 jam 12 tengahari.
Tika tarikh menunjukkan angka 14 Januari 2013 & kala jarum jam ke arah 1.05 a.m, inilah jumlah follower friend saya....sangat sikit tapi thanx a lot kepada mereka kerana sudi menjadi rakan blogger saya....
Jadi, apa tunggu lagi wahai rakan-rakan....MAi la Jom kita support Segmen Permata Biru ini...moga kita dapat pa yang kita hajatkan=)